دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
April 29, 2024



مشاهده همه روزنامه ها...
جدیدترین اخبار و رویدادها
آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است/ باید گره های ذهنی دانش آموزان باز شود
جهان نیوز - 6 دقیقه پیش
رئیس جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه هایی است که امروز دغدغه مندان، آسیب شناسان، جامعه شناسان و خانواده ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتق...
رسمی: نام استقلال عوض شد
خبرآنلاین - 6 دقیقه پیش
با اعلام علی عسکری، پسوند خلیج فارس به صورت رسمی به نام استقلال اضافه شد.
«قدرت علمی » و «جرأت علمی» دو مولفه لازم برای اجتهاد علمی در علوم انسانی
خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) - 10 دقیقه پیش
رئیس دانشگاه تهران، تحول در علوم انسانی را مستلزم بررسی و شناخت جنبه های مختلف هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی تحول علوم انسانی دانست و گفت: نه شایسته است که کاملا تسلیم اندیشه های غربی حوزه علوم انسانی شویم و نه اینکه آنها را به طور کامل کنار بگذاریم؛...
مصباحی مقدم: کنترل بانک ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد
فرا رو نیوز - 11 دقیقه پیش
«قدرت کنترل بانک ها تا قبل از تصویب قانون جدید، در اختیار بانک مرکزی نبود، اما با قانون جدید که خردادماه اجرایی می شود قدرت کنترل بانک ها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد و یک سری سیاست های پولی و ارزی، مبنای عمل بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.»
روایتی از خلیج فارس با عکس هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
خبرآنلاین - 12 دقیقه پیش
مستند «دریای پارس» به کارگردانی زنده یاد منوچهر طیاب از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است که تاریخ تمدن و فرهنگ های گوناگون منطقه خلیج فارس را به تصویر می کشد.
رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
خبرآنلاین - 13 دقیقه پیش
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد.
فراخوان جشنواره تئاتر استان تهران
واحد مرکزی خبر - 13 دقیقه پیش
فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد.
شناسایی ۱۳۰۰۰ مسکن مهرخالی در پرند
جهان نیوز - 1 ساعت پیش
مدیرعامل شرکت عمران پرند از شناسایی ۱۳ هزار خانه خالی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.
سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی خواست ما در این اتفاق موفق شویم
عصر ایران - 1 ساعت پیش
سخنگوی سپاه عنوان کرد: عملیات وعده صادق بار دیگر به شیعیان و ملت ایران ابهت و برتری بخشید و دل تمام شیعیان و آزادیخواهان دنیا را شاد کرد. امروز دست ما پر است و دشمن هم این نکته را می داند؛ خداوند را برای عظمتی که برای ملت ایران افرید شاکریم.
سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم کوتاه اعلام شد
خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) - 1 ساعت پیش
سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این نهاد سقف حمایت های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد. انجمن سینمای ...
تهران می تواند شهر بی نظیر باشد/ «سیاسی شدن شهرداری تهران کار نابخردانه ای بود»
خبرآنلاین - 1 ساعت پیش
یک جامعه شناس گفت: « علی رغم همه مشکلات موجود، تهران یک کلان شهر است و می تواند یک شهر بی نظیر باشد. ما مشکلات را بزرگ نمایی می کنیم تا افراد بفهمند نسبت به آینده مسئولیت دارند. اینها را باید با مردم در میان گذاشت.»
ساخت‏‏ وساز با تورم دستوری/ساخت مسکن با قیمت مترمربعی ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان؛ تمام می شود؟
خبرآنلاین - 1 ساعت پیش
متن قرارداد دوجانبه متولی مسکن با انبوه‏‏ سازان برای ساخت مسکن دولتی، حاوی سه قفل قیمتی است. تعیین هزینه ساخت ناسازگار با واقعیت‏‏ های بازار، ساخت‏‏ وساز با تورم دستوری و در نظر گرفتن جریمه ناکارآمد برای کندسازی، این سه قفل قیمتی در متن قراردادهای انبوه‏‏ ...
تاکید وزیر اقتصاد بر توسعه ابزار های نوین تامین مالی اسلامی
واحد مرکزی خبر - 1 ساعت پیش
وزیر اقتصاد کشورمان در چهل و نهمیننشست مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی پیشنهاد کرد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه راه حل های نوین تأمین مالی اسلامی برای بهبود دسترسی به خدمات مالی و تسهیل مبادلات مالی بین اعضا مورد توجه قرار گیرد.
چین، ایران را رها نمی کند؛ چرا؟ / چرا پکن در ماجرای اخیر، تهران را به تل آویو ترجیح داد؟
اقتصاد آنلاین - 1 ساعت پیش
دیپلمات های چینی پشت درهای بسته تلاش می کنند همتایان اسرائیلی شان را قانع کنند که اظهارات علنی دولت چین نشان دهنده منویات قلبی پکن درباره لزوم مجازات دولت اسرائیل بابت اقداماتی که انجام داده است نیست و پکن همچنان خواهان حفظ روابط دوجانبه است.
توقف اعزام قطار های تندروی خط ۵ مترو تا اطلاع بعدی
واحد مرکزی خبر - 1 ساعت پیش
قطار های تندروی عصرگاهی در خط ۵ مترو از ایستگاه تهران به سمت ایستگاه گلشهر برای حفظ ایمنی مسافران امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعزام نمی شود.
رئیس قوه قضائیه: به افکار عمومی بی توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی گیریم
خبرآنلاین - 1 ساعت پیش
رئیس قوه قضاییه خطاب به مقامات قضایی و قضات در راستای «اقناع افکار عمومی در پرونده های ذوابعاد » و «عدم تأثیرپذیری از فضاسازی ها و عمل به مرّ قانون» تاکبد کرد.
اکثر زباله گردها اتباع هستند/ با اتباع فاقد مدارک هویتی مشغول به عنوان پاکبان برخورد می شود
خبرآنلاین - 1 ساعت پیش
بنا به اظهارات مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم و تخلف در قرارداد محسوب می شود و لذا در صورت فعالیت، از سوی شهرداری و همچنین پلیس امنیت با آنها برخورد خواهد شد.
کلید اولیه نوبت اول کنکور فردا منتشر می شود
اقتصاد آنلاین - 2 ساعت پیش
کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
بهترین ورزش ممکن برای بدن کدام است؟
خبرآنلاین - 3 ساعت پیش
متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه سواری و وزنه برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و...
مجلس شورای اسلامی میزبان تیم سیار اهدای خون است
باشگاه خبرنگاران جوان - 3 ساعت پیش
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: تیم سیار اهدای خون از ۹ اردیبهشت برای مدت سه روز در محل مجلس شورای اسلامی استقرار یافته و کارکنان و نمایندگان مردم از این کار خداپسندانه استقبال کردند.
این افراد خانه دار می شوند
اقتصاد آنلاین - 4 ساعت پیش
در راستای کمک به تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر در چهارمین مرحله طی فراخوانی از ۱۳۵ هنرمند واجد شرایط متقاضی مسکن هنرمندان برای ارائه مدارک دعوت کرد.
واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل در ۱ ماه
اقتصاد آنلاین - 4 ساعت پیش
در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.
چگونه سود ۳۳ درصدی بانکی دریافت کنیم؟
اقتصاد آنلاین - 4 ساعت پیش
سبد درآمد ثابت با امکان سرمایه گذاری همزمان در چند بانک و خرید اوراق مرابحه دولتی، می تواند سالانه تا ۳۳ درصد سود یا بازدهی کسب کند.
عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»
فرا رو نیوز - 5 ساعت پیش
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: «با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در ۱۰ استان کاری اشتباه است.»
تفال به حافظ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کلک مشکین تو روزی که ز ما یاد کند...
فرا رو نیوز - 8 ساعت پیش
همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از نظر خوانندگان محترم می گذرد.